
Vedrustus loob ühenduse auto kere ja rataste vahel ning vastutab auto liikumisel tekkiva müra ja vibratsiooni vähendamise eest. See parandab auto juhitavust ja dünaamikat. Süsteemi põhikomponentideks on amortisaatorid, stabilisaatorid (stabilisaatorivardad), juhthoovad, samuti vedruelemendid: spiraalvedrud, lehtvedrud ja väändevardad.
Erinevat tüüpi vedrustuse eristavad omadusedMõnede maasturite ja tarbesõidukite tagateljel kasutatakse sõltuvat tüüpi (näiteks lehtvedrusid). Selle põhiliseks omaduseks on jäiga tala kasutamine, mis edastab ühe ratta vertikaalsed liikumised teisele. Sellel on lihtne disain, soodsad hoolduskulud ja see on vastupidav. Kuid see suurendab märkimisväärselt telje raskust mõjutades sõidu sujuvust ebasoodsalt.
Kõige tavalisemaks sõltumatuks vedrustussüsteem on MacPhersoni tugipostid. Tavaliselt paigaldatakse see esiteljele. See on kompaktne, kerge ja pika tööeaga. Disaini eripäradest tulenevalt võivad auto rattad olla pisut joondusest väljas.
Topelt õõtshargi komplekti on võimalik kasutada nii esi- kui tagateljel. See parandab juhitavust, tagab hea haardumise ja minimeerib rehvide kulumist. Selle puuduste hulka kuulub suur suurus ja töömahukas hooldus.
Mitmeühenduslikku konstruktsiooni kasutatakse põhiliselt tagateljel. Sellel on väike kaal, see on vaikne ning tagab sujuva sõidu. Selle varuosad on üsna kallid ja nende asendamine nõuab teatud oskusi.
Väände tüüpi kasutatakse tavaliselt tagateljel. Seda iseloomustab kõrge töökindlus ja väike suurus. See minimeerib keha rullumist. Üheks selle peamiseks puuduseks on kalduvus ülejuhitavusele.
Mõned vedrustuse tüübid on reguleeritavad. Nende hulka kuulub aktiivne vedrustus, millel on elektrooniliselt kohandatav stabilisaatori jäikus, summutusaste, kliirens ja muude omadused. Seda saab kohandada vastavalt erinevatele sõidustiilidele ja auto töötingimustele. Selline komplekt on märkimisväärne keerulise disaini ja kõrge hinna poolest.
Mõned luksusautod on varustatud õhkvedrustusega. See võimaldab tänu pneumaatilistele elementidele reguleerida auto kere asendit tee suhtes. See pakub suuremat mugavust, kuid on kallis.
Kasutamine ja asendamine: mida peate teadma?- Vältige maastikul sõitmist ja proovige takistustest üle sõita võimalikult sujuvalt. Vastasel juhul on oht, et rataste valeks joonduseks, deformeeruda võivad ka juhthoovad, amortisaatorid, vedrud ja stabilisaator. Defekte on visuaalsel kontrollimisel lihtne märgata.
- Hooldage ja vahetage vedrustuse üksikosad õigel ajal. Defektsete osade kasutamine toob endaga kogu komplekti rikke. Auto kiskumine ühele küljele ja rehvide ebaühtlane kulumine viitab sageli juhthoovade deformatsioonile. Amortisaatorite talitlushäirete märkideks on vibratsioon ja koputamine sõidu ajal. Kui pööramisel esineb kere rullumist, pöörake tähelepanu stabilisaatori seisukorrale.
Meie e-poest saate osta vedrustuse osi taskukohaste hindadega. Sagedased kampaaniad annavad võimaluse täiendavaks kokkuhoidmiseks. Registreerige end meie online poe ja ostke kõik vajalik kõigest paari hiirekikiga.