Alfa Romeo ajalugu
Autotööstus Alfa Romeo asutati 1906.aastal prantslase Alexandre Darracq poolt Milaano lähedal Itaalias. Algselt loodi see tehas autoosade tootmiseks Prantsuse autotootjatele, mis tõi kaasa itaallastest kaasomanike pahameele. 1909.aastal ostsid piirkonnas elavad Itaalia ärimehed suurema osa ettevõtte aktsiatest ning 1910.aastal sai alguse nende oma automark. Juunis 2010 sai ettevõte aktsionäride otsusel uue nime - Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, millest tuleneb lühend ALFA.
Samal aastal lasti välja esimene automudel 24 HP ning ettevõte sisenes võidusõidu maailma. 1914, pärast Esimese maailmasõja algust, andis autotööstus teed relvade tootmisele. 1915.aastal läks ALFA likviidsusprobleemide tõttu pakrotti, kuid tehase ostis ära relvatootja Accomandita Ing. Nicola Romeo & Co Napolist ning edaspidi kasutati seda Alfa Romeo relvatehasena. Laskemoona ning lennukimootoreid tootes kasvas ettevõte 200 töötajalt 4000ni. Esimese maailmasõja lõppedes alustati 1919.aastal taas autode tootmisega.
Omandamine ettevõtte Fiat poolt
1928.aastal tabas tehast järjekordne pankrot ning 1933.aastal see natsionaliseeriti, kuid müüdi maha alles 1980, kui Itaalia loobus 600 riigiettevõttest. Juba avaliku ettevõttena oli kaubamärk tihedalt seotud motospordiga , kuid tootis ka väikeseid transpordisõidukeid ning maastureid, isegi väikeseid Alfa Romeo liinibusse. Väikebuss Autotutto tootmine lõpetati aastal 1982.
Aastal 1980 võttis firma FIAT Alfa Romeo riigilt üle ning jätkas seda kaubamärki oma ettevõttes, mis hõlmab ka Lancia’t sportautode sektoris. Alfa Romeo võitis kaks esimest Vormel 1 maailmameistrivõistlust, millega alustati 1950.aastal.
Vahemikus 1984 ja 1986 loodi Itaalias koostöös Nissaniga automudel Alfa Romeo.
Täiuslik mudel igaühele
Kuna nii Alfa Romeo kui Lancia kuuluvad Fiat’ile, siis nende kolme autotootja sõidukite osad on valmistatud nii, et Fiati või Lancia varuosad sobiksid ka Alfa Romeo’le. Alfa Romeo populaarseimad mudelid Giulietta, 156, 159 ja Mito tõid firmale suure kasumi. Alates 2009.aastast on saadaval MultiAir versioonid erinevatest mudelitest, mis on arendus motospordist. MultiAir nimetust kandev elektrohüdraulikarakendus on esimene omasugune maailmas. Tehnoloogia seisneb sisselaskenukkvõlli asendamises sisselaskeklappide avanemist ning sulgumist juhtiva elektrohüdraulikasüsteemiga, kusjuures saab määrata klapi sulgumise ja avanemise aja paljude parameetrite (koormus, sisselasketemperatuur, mootori kiirus) alusel. Meie e-poest leiate laia valiku Alfa Romeo varuosi. Meie autovaruosade kataloog pakub suurt kogust kvalitatiivseid autoosasid väikese hinna eest.