
Esimene Citroën
André Citroën sündis Prantsusmaal aastal 1878 ja töötas mõnda aega autotehases Mors. 1905 rajas ta 27-aastasena oma esimese tehase ja 1913.aastal teise, karburaatorite tootmisega tegeleva tehase.
Tema suur kirg oli seeriatootmine; sellepärast kohe pärast Esimest maailmasõda, aastal 1919, läks seeriatootmisesse esimene Citroën’i sõiduk.
Pärast esimest konveierilindil toodetud sõiduautot Henry Ford’i poolt USA-s oli Citroën esimene tootja Euroopas, kes seda meetodit kasutama hakkas. Seega mudel Type A oli esimene Euroopa sõiduk, mis oli toodetud konveierilindil.
Maailmarekordid vaatamata rahalistele raskustele
Neljasilindriline mootor võimsusega 10 PS ehitati kuue erineva kere jaoks. Juba esimesel aastal, juuni-detsember 1919, toodeti kokku 2500 autot. Järgmisel aastal kasvas see arv juba 20200ni. Järgnevatel aastatel oli tootja kaubanduslikult väga edukas ning saavutas selle aja jooksul 106 maailmarekordit. Sõidukid olid väga populaarsed Prantsusmaa lihtinimeste hulgas. Ülemaailmse majanduskriisi ajal 1929.aastal tekkisid kontsernil rahalised raskused ning oldi sunnitud kaasama firma Michelin. Koos uute jõududega töötati välja Traction Avant , mis tegi automaailmas tõelise revolutsiooni. See erines täielikult tol ajal toodetud sõidukitest, sest sel oli esimesena kandevkere, esimene esivedu kogu maailmas ning pöördvarrastega vedrustus.
Innovatsioon läbi progressi
Citroën oli tehnoloogia poolest alati teistest tootjatest ees. Pariisis 1934.aastal toimunud autonäitusel esitles Citroën kolme erinevat 8-silindrilist mootorit. Teise maailmasõja ajal peatati tootmine täielikult, kuid hiljem jätkati taas. Autonäitusel Pariisis 1948 esitleti mudelit 2CV. Kuigi 375cm3 mootoriga auto ajas inimesi naerma, algas sellega võidukäik kogu maailmas. Esiveo väljaarendaja alustas 1955.aastal Citroën DS tootmist, millel oli kõigil ratastel hüdropneumaatiline vedrustus. See auto oli esimene maailmas, millel oli roolivõimendi, pidurivõimendi ning adaptiivne kurvituli.
Omandamine Peugeot’i poolt
Firma võttis üle tema konkurent Peugeot aastal 1975. Sellest ajast alates on nad tegutsenud nime all PSA. Vahemikus 1974-1991 ehitatud mudel CX oli viimane ainult Citroën’i poolt väljatöötatud auto. Kõik järgmised sõidukid alates Visa’st ja LN’ist on valminud koostöös Peugeot’iga. Mitmeid osasid ning terveid keregruppe kasutatakse mõlema tootja poolt, seega suur osa Peugeot’ile mõeldud varuosadest sobib kasutamiseks ka Citroën’i sõidukites.