
Esimene tsiviil-Jeep
Jeep’i tegelik looja oli firma American Bantam. See asutati endise esindaja Roy Evans’i poolt, kes varem oli müünud Briti Austin’i mudeleid USAs. Maastikusõidukeid pakuti 1938.aastal USA armeele, kuid nad ei olnud huvitatud. Siiski osutusid sõidukid väga vajalikuks Teise maailmasõja puhkedes. Kuna American Bantam’il polnud piisavalt võimalusi neid suurel hulgal toota, seega valmistati neid plaanide kohaselt konkurendi poolt. Nii Ford kui Willys-Overland olid lepingu sõlmimisest huvitatud, valituks osutus Willys-Overland. Nad tootsid seda sõidukit sõja vältel 360 000 tükki. Juba sõja ajal kavandati ka tsiviilisikutele mõeldud sõidukit, mis tuli välja üsna pea pärast sõja lõppu 1945.aasta juulis.
Jeep kui maastikuauto
Pärast mitmeid vaidlusi brändi Jeep’iks nimetamise üle USA-s kui ka mitmeid fimade ostu- ja müügitehinguid kuulub see kaubamärk tänasel päeval Chrysler Grupile, mis omakorda kuulub Itaalia Fiat’i Grupile. Lisaks brändinimele tähistab sõna Jeep ka üldist avatud maastikuauto mõistet.
Jeep’isid toodetakse USA-s, Pekingis, Indias ja Austrias. Kõik maasturid on põhimõtte poolest Jeep’i konkurendid, kuid Jeep’il on endiselt originaaliks olemise eelis.
Ülevaade Jeep’i mudelitest
Wrangler’iga sõites võib tunda olla mõningane vibratsioon, mis enamikel kaob pärast rataste tasakaalustamist. Hetkel pakub kaubamärk oma valikus seitset erinevat mudelit, mille hulka kuuluvad ka ka Cherokee, Compass, Renegade ja populaarne Wrangler. Mudelid Patriot, Wagoneer ja Commander on tootmisest maas. Müügi tipus on Jeep Grand Cherokee 6,4 võimsusega 468 hobujõudu. Compass on ainus Jeep’i mudel, mis on saadaval ka ilma neliveota. Kõiki varu- ja kuluosi Jeep’i sõidukitele saab soodsalt osta meie veebipoest.