
Mazda päritolu
Firma, mis algselt rafineeris korki, asutati 1920. aastal Jaapanis teise nime all. 1927. aastal tootsid nad esimesed autoosad ja 1930. aastal täielikud mootorrattad. Sel ajal muudeti nimi ümber Mazdaks, mis tulenes Aasia jumalusest. Lisaks arendasid nad välja ja tootsid motoriseeritud kolmerattalisi ja väikekaubikuid. Pärast Teist maailmasõda, millega Mazda oli soetud seoses relvastuse tootmisega, pöördusid nad 1950. aastal tagasi väikekaubikute tootmise juurde.
Kaubamärgi edu
1960. aasta mais esitleti esimest sõiduautot Mazda R360 Coupé. Aasta hiljem sõlmiti leping Saksa firmaga NSU Wankeli mootori kasutamise kohta, mis oli paigaldatud ka esimesse sõidukisse Mazda 110 S Cosmo. 1972. aastal asutati firma Saksa tütarettevõte ning aastast 1973 müüakse Saksamaal sõidukeid sealt. Mazda Euroopa peakorter asub Saksamaal Oberuselis (Hessenis) 1990. aastal ehitatud uurimiskeskuse kõrval. Tootevalikus on väikeautod, keskmise suurusega autod, luksussedaanid ja sportautod. Autoga Roadster MX-5 õnnestus Mazdal 1989. aastal ainukese kaubamärgina innustada kliente ostma lahtisi sportautosid. 1991. aastal olid nad esimene Jaapani autotootja, kes võitsid legendaarse 24-tunnise Le Mansi võidusõidu. Võit oli seda suurem, kuna neil õnnestus see Wankeli rootormootoriga. Mazda müüs üle maailma selle mootoriga RX-7 mudelit umbes 2 miljonit tükki.
Autotootja eelised ja puudused
Lisaks sedaanile mudelinimega Mazda-6 pakuvad nad maasturit, mida müüakse ka USA-s. Selle kaubamärgi suhteliselt positiivne masinarikkestatistika muutus halvemaks umbes 2008. aastal ja seda seetõttu, et sedaanide nagu Mazda-6 aku tühjenes tihti seletamatutel põhjustel.
Võimalikud on ka diisliosakeste filtrite ummistused või kütusepumba defektid. Kui see välja jätta, siis tänu heale kvaliteedile õnnestus Mazdal end Euroopas ja ülemaailmselt hästi sisse seada. Meie veebipoest on võimalik osta kõiki varu- ja kuluosi, nagu pidureid ja piduriklotse.