
1970ndate lõpus tulid mõned autotootjad välja mõttega ehitada väga väike auto, mis oli klass madalamal kui VW Polo. Seda just linnades kasvava sõiduautode arvu ja sellest tingitud muude probleemine tõttu. Daimler-Benz esitles 1986. aastal Mercedese linnaauto kontsepti, millel on esirattavedu ja põikimootor (Daihatsu) ja mida võib nimetada Smarti eelkäijaks. Kontsepti toetasid paljud tehnikaülikoolid Saksamaal ja Šveitsis (ETH Zurich) ning Swatchi kellade asutaja Nicolas G. Hayek tegeles turustamisega. Pärast mõningasi arendusi koostöös VW-ga, loobusid nad projektist ning sellega jätkas Mercedes-Benz. 1994. aastal asutas Hayek koostöös Daimler-Benziga firma Smart. Pärast Hayeki lahkumist 1998. aastal sai Smartist iseseisev autotootja Daimler Groupis.
Esimesena arendati välja väike linnakupee mudel Fortwo, millele järgnes Fortour. Roadster, mida sinnani pakuti, võeti mudelite valikust maha ja seda ei toodeta enam. Kuigi peakontor asub Böblingenis Baden-Württembergis, siis põhitehas asub Hambachis Prantsusmaal mitte kaugel Saarlandi piirist. Teine tootmistehas, mida kasutatakse ainult osaliselt, asub Hollandis. Kuna müüginumbrid ei tõusnud, nagu oodatud, siis iseseisev Smarti Keskus oma iseloomulike klaastornidega jäeti 2005./2006. aastal maha ning selle müügi- ja hooldusosakond viidi üle juba olemasolevatesse Daimleri tütarettevõtetesse.
Samal ajal katkestati Fortouri tootmine ja lõpetati uute mudelite välja arendamine. Praegu keskendub Smart ainult Fortwole, mis on saadaval kupee ja kabrioletina. Enamgi veel, nad testivad erinevaid sõidukontsepte elektrimootorite ja hübriididega, aga ka neljaistmelist versiooni, mis arendati välja koostöös Renault’ga ja ehitati Sloveenias. Üsna kalleid Smarti autosid rõhutati viimaste aastate jooksul seoses elavnenud CO2 teemaga. Maailma väikseima auto mootor ütles üles ja tekkisid probleemid ülekandega juba vähem kui 100 000 km läbimisel. Kuid mõnedel Smarti autodel õnnestus edukalt läbida 500 000 km test sama mootori ja originaalülekandega. Paljud komponendid, nagu pidurite kuluosad, on üsna odavalt saadaval, samas teised osad, nagu originaal sidurikettad, on äärmiselt kallid, kui neid osta Daimleri töökodadest.