
Volvo firma päritolu
Rootsi autotootja loodi esialgselt 1915. aastal SKF kuullaagrite testimisosakonnana. Seal ehitatud autosid kasutati ainult värskelt välja arendatud kuullaagrite testimiseks. 1926/27 muutsid kaks SKF-i tööandjat, müügijuht ja tehnik, osakonna sõltumatuks firmaks. Volvo arendas 1959. aastal välja kolme punkti turvarihma ning esmakordselt paigaldati need standardvarustusena sõiduautodesse.
Arendus ja tootmine
Seoses 1967. aasta liikluse muutumisega vasakpoolsest parempoolseks sai Rootsi tootja, kes tootis ka kaubaautosid, oma müüginumbreid drastiliselt suurendada, kuna nad kasutasid seda asjaolu oma värskelt välja arendatud mudelite esitlemiseks. 1960ndatel nad suunasid autobusside ja kaubikute sektorid mujale, nii et Volvo sõiduautode osakond oli eraldiseisev. Teine katse turule lasta sportautot luhtus 1973. aastal ja seda osaliselt seetõttu, et USA-s loodi uued turvanõuded. Volvo lõpetas selle sektori mudeliga P1800 ES ning keskendus väike- ja keskklassi autodele. American Ford Group ostis Rootsi autotootja ära 1999. aastal, kuid oli sunnitud selle edasi müüma 2010. aasta majanduskriisi tõttu, nii et Volvo kuulub nüüd Hiina autotootjale Geely.
Keskklassi sõidukid
Volvo on tuntud kõrge kvaliteedi ja väga jõuliste autode poolest. Nad ei paku oma tootevalikus väikest autot; nende mudel V40 kuulub väikeauto klassi, mis asendab aastast 2012 mudeleid S40 ja V50 (S tähendab sedaani keretüüpi ja V luukpära või furgooni). V40 on ka viimane mudel, mis ehitati Fordi C1 platvormile ja mis on saadaval bensiini- või diiselmootoriga või maastikuautona. V60 ja S60, mida toodeti kuni 2009. aastani on keskklassi autod ja varustatud viiesilindrilise ridamootoriga.
Tunnustatud kõrgema keskklassi autod
Volvo pakub kõrgemas keskklassis V70 mudelit, mis algupäraselt tulenes väga edukast mudelist 850. V70 on saadaval nelikveoga V70 XS ja sportautona V70 R. Veelgi enam, Volvo pakkus maagaasil töötavaid mootoreid, aga madala nõudluse tõttu eemaldati need programmist. Praegu pakub Volvo erinevaid bensiinimootoreid flexifuel süsteemiga. See tehnoloogia võimaldab kütusele lisada bioetanooli (E85).
Kuluvad osad
Vanemate diiselmootoriga mudelite puhul on äärmiselt oluline nukkvõlli rihma väljavahetamine vastavalt spetsifikatsioonile, kuna nende töökoormus ja rebenemisvõimalus on suur. Mudelite S40/V40 pidurid võivad ülemäära kuluda ja rebeneda. Samuti on väga oluline kontrollida mootori ülitäpset, kuna Volvo mootorid tarbivad tavalisest rohkem õli.