
Käigukast võimaldab juhil muuta auto käiguala, kiirust ja suunda mootori võimsust võimalikult tõhusalt ära kasutades. Selle seadme abil on võimalik mootori poolt edasiantavat pöördemomenti reguleerida, suurendades või vähendades seda sõltuvalt sõiduoludele.
Erinevat tüüpi käigukaste eristavad omadused
Manuaalkäigukaste kasutatakse autoajaloo algusest saadik, kuid need on püsivalt populaarsed ka tänapäeval. Need on suhteliselt odavad, on tähelepanuväärselt suure töökindlusega ning sobivad suurepäraselt sportliku sõidustiiliga, kuna võimaldavad juhil olukorda täpselt kontrollida. Samas pole neid väga mugav kasutada, eriti algajatest autojuhtidel.
Poolautomaatsed käigukastid on manuaalkäigukasti edasijõudnud versioon. Neil on sarnane ehitus, kuid siduri vabastamine ja käiguvahetus on neis automatiseeritud. Neid iseloomustab tulusus, need on võrdlemisi töökindlad ja aitavad sõiduki jõudlust parandada.
Variaatorkäigukastid on astmeteta. Need võimaldavad sõidukil näidata oma parimat dünaamilist jõudlust, vähendavad kütusekulu ja võimaldavad mootoril töötada mõõdukatel koormustel, kuid need ei sobi suure pöördemomendi edastamiseks. Lisaks on need teiste käigukasti tüüpidega võrreldes vähem töökindlad.
Automaatkäigukast koosneb hüdraulilisest pöördemomendi muundurist ja planetaarselt asetsevatest käikudest. Neid iseloomustab töökindlus ja kasutamise lihtsus, kuid need kasutavad üsna palju kütust ja pakuvad vaid mõõdukat kiirendust.
Kasutamine ja asendamine: mida te peate teadma
- Vahetage käigukasti vedelik õigeaegselt välja. Keskmiselt tuleb seda teha iga 60 000 km järel, kuid alati on parem täpsed vahetamise intervallid oma auto tehnilistest dokumentidest järgi vaadata. Vedeliku vahetamise intervallide eiramine põhjustab autoosade enneaegset kulumist. Vedelikku on vaja vahetada, kui märkate, et see vahutab, on muutnud värvi, on hägus ja lõhnab tugevalt kõrbemise järgi. Automaatkäigukasti puhul on märgiks see, et see hakkab libisema. Kiirendamisel võite märgata, et mootor kaotab mõneks hetkeks oma võimsuse.
- Proovige sõidu ajal kätt mitte käigukangil toetada. Selle tulemuseks võib olla käigukangi mehhanismi osade vaheline liigne kokkupuude. Sellest lähtuvalt suureneb käigukangi vabakäik ja teatud käike võib olla raske sisse panna.
- Vahetage käike ainult siis, kui sidur on täielikult alla vajutatud. Vastasel juhul on jõuülekanne raskelt koormatud ja võib enneaegselt läbi kuluda. Sidurihark, sünkronisaatori lülitusmuhv ja blokeerrõngas kuluvad. Käigud hakkavad libisema. Käikude vahetamisel võite kuulda ebatavalisi helisid.
topvaruosad.ee: ainult kvaliteetsed autoosad
Meilt saate oma sõidukile käigukasti osi osta. Pakume oma klientidele laia tootevalikut, taskukohaseid hindu, kvaliteedigarantiid ja kiiret kohaletoimetamist.