
Sõiduki peatamiseks, aeglustamiseks või pargitud olekus paigal hoidmiseks kasutatakse pidurisüsteemi. See koosneb ajamist ja pidurimehhanismidest. Seda tuleb hoida heas töökorras, kuna selle tõhusus on liiklusohutuse tagamiseks ülioluline.
Eri tüüpi pidurisüsteeme eristavad omadused
Igal autol on töö- ja seisupiduri süsteem. Esimene neist on peamine ja seda kasutatakse iga kord, kui on vaja peatuda. Tavaliselt on sellel hüdrauliline ajam. Selle põhiosad on: süsteemi aktiveerimiseks kasutatav pedaal, piduri peasilinder, mis muundab juhi poolt avaldatud surve hüdrauliliseks rõhuks, torud ja voolikud, mis transpordivad kokkusurutud pidurivedelikku, ning pidurimehhanismid, mis vastutavad iga ratta peatamise eest. Viimane võib olla ketta- või trumlitüüpi.
Seisupidurit kasutatakse tavaliselt nõlval või pikemaks ajaks parkimisel, kuna see takistab sõidukit iseseisvalt liikumast. Seda kasutatakse ka hädapidurdussüsteemina, kui seisupiduril ilmneb rike. Seda juhib kang, mis asub juhi ja kõrvalistuja istmete vahel. Pidurdusjõud edastatakse kaabli abil. Seisupiduri mehhanismidena võivad sõidukid kasutada tööpiduri trumleid või pidurisadulaid või eraldi trumleid.
Mõnele autole on paigaldatud elektrooniline seisupidur. See aktiveeritakse nupuvajutusega ja piduriklotse ei liigutata mitte kaabli, vaid elektrimootori abil, mis on sageli ehitatud otse pidurisadula sisse.
Kasutamine ja asendamine: mida te peate teadma
- Mõõtke regulaarselt piduriketaste ja -klotside jääkpaksusi: need osad kuluvad aja jooksul. Kõrge kulumisastme korral väheneb pidurite tõhusus drastiliselt. See omakorda pikendab pidurdusteekonda. Kui pidurikettad ja -klotsid kuluvad, siis suureneb pedaali vabakäik. Mõnikord hakkab see vibreerima.
- Uute piduriklotside paigaldamisel on parem eemaldada kogu pidurisadul. See aitab pidurisadula kokkupuutepindadelt mustuse ja kulumisjääkide eemaldamisel ning hoiab ära uute osade kinnikiilumise. Pidevalt kinnikiiluvad piduriklotsid vähendavad pidurduse tõhusust.
- Määrige aeg-ajalt pidurisadula juhttihvte. Vastasel juhul võivad nad kinni kiiluda. See on eriti ohtlik, kuna pidurimehhanism võib sellisel juhul mitte töötada. Lisaks kuluvad seejuures klotsid ja kettad enneaegselt läbi. Viimane võib ülekuumenemise tõttu väänduda. Sellistel juhtudel hakkab auto ühele poole kiskuma. Autos sees võib olla tunda kärsalõhna.
- Kontrollige regulaarselt oma pidurisüsteemi lekete osas. Kui neid on, on sõiduki kasutamine keelatud. Madal pidurivedeliku tase võib põhjustada pidurdustõhususe vähenemist ja isegi pidurite täielikku riknemist. Võimalike lekete sümptomiteks on piduri peasilindri või auto rataste all olevad plekid ja vajuv või pehme pedaal.
topvaruosad.ee: ainult kvaliteetsed autoosad
Meie e-pood pakub tohutut valikut kvaliteetseid varuosi. Enamikku neist, eriti pidurisüsteemi osi, saate osta soodsa hinnaga. Liituge meie uudiskirjaga, et saaksite esimesena meie kampaaniatest teada.