
Amortisaatorid ja vedrud on autoosad, mis on ette nähtud sõiduki vedrustuses sõidu ajal tekkiva vibratsiooni summutamiseks. Nad vastutavad sõidumugavuse eest ja nende seisund on liiklusohutuse tagamiseks äärmiselt oluline.
Erinevat tüüpi osi eristavad omadused
Amortisaatorid võivad olla ühetorulised või kahetorulised. Esimesed on kallimad, neid kasutatakse võimsatel sportautodel, nad soodustavad sõiduki stabiilsust ja juhitavust, kuid pakuvad vähem mugavust. Viimased on vähem altid deformeerumisele, tagavad pehmema ja sujuvama sõidukogemuse, kuid ei sobi nii hästi suurel kiirusel sõitmiseks. Amortisaatoreid võib täita kas ainult õliga või nii õli kui ka surugaasiga, mis omakorda mõjutab nende tööomadusi.
Vedrusid on erineva läbimõõdu ja traadi ristlõikega. Neil võib olla silindri, koonuse või tünni kuju. Silindrikujulised on kõige tavalisemad. Koonusekujulisi iseloomustab pikk käik, kuna kokkusurumisel ei puutu vedru keermed üksteisega kokku. Tünnikujulistel on samuti pikk käik, kuid nad taluvad suuri koormusi.
Lehtvedrusid iseloomustab töökindlus ja suur kandevõime. Neid kasutatakse enamasti otstarbeautodel.
Kasutamine ja asendamine: mida te peate teadma
- Need osad tuleb teljel paarikaupa välja vahetada. Nende tööomadused muutuvad aja jooksul järk-järgult. Seetõttu on uutel ja juba kasutatud osadel erinevad omadused. Ainult ühe osa väljavahetamine viib vedrustuse tasakaalust välja. Selle sümptomiteks on sõiduki halb juhitavus ja stabiilsus. Mõnedel juhtudel võib ka sõiduki kere deformeeruda.
- Ärge koormake oma autot üle. See võib põhjustada vedrustuse elementide enneaegset kulumist. Näiteks võivad vedrud lõtvuda. Lisaks võivad nende keermed hakata näitama märke kokkupuutumisest. Vastupidavuse vähenemise tõttu võib vedru takistustest üle sõitmisel puruneda. Seda kõike saab visuaalselt kontrollida. Ka sõiduki kõrguse muutumine on märk võimalikust rikkest.
- Peske oma sõidukit regulaarselt. Kontrollige, et teljeümbristel poleks lekkeid. Niiskuse ja mustuse käes olemine on amortisaatori vardale ohtlik. Veelgi enam, kui tihend on kaotanud oma elastsuse, hakkab osast õli läbi lekkima. Plekid selle ümbrisel viitavad probleemile.
- Määrige lehtvedrusid regulaarselt. Vastasel juhul kuluvad nende osad kiiremini. Reeglina tähendavad vedrustusest sõitmise ajal tulevad kriuksuvad helid seda, et see vajab määrimist.
- Vältige agressiivset sõidustiili; püüdke rahulikult ja ettevaatlikult sõita. Vastasel juhul võib amortisaatori korpus deformeeruda ja kinni kiiluda. Samas halveneb ka sõiduki juhitavus ja stabiilsus ning pidurdusteekond pikeneb. Sõidumugavuski kannatab selle all.
topvaruosad.ee: ainult kvaliteetsed autoosad
Meie pood on parim koht amortisaatorite, vedrude ja lehtvedrude ostmiseks. Meie tootevalikus on ainult kvaliteetsed autoosad, millele anname pika garantii. Väga paljudele osadele kehtivad regulaarselt sooduspakkumised.