
Roolisüsteemid võimaldavad juhil kontrollida sõiduki liikumissuunda. See on üks peamisi auto süsteeme. Sõiduautode sõidusuuna muutmiseks tuleb tavaliselt esirattaid kindla nurga võrra keerata. Süsteemi kuuluvad rool, roolisammas, käigumehhanism ja roolihoovastik.
Eri tüüpi roolisüsteeme eristavad omadused
Erinevate sõidukite roolisüsteemid järgivad üldiselt sarnast põhimõtet. Ometigi võivad konkreetsete komponentide ehitused erineda. Üks peamisi erinevusi on juhtimismehhanism. On olemas hammaslattroolimine, tigu-sektorroolimine ja tigu-väntroolimine. Esimest neist iseloomustab lihtsus ja kõrge efektiivsus, kuid see on tundlik löökide ja vibratsiooni suhtes. Teine tüüp talub paremini lööke, tagab rooliratta laia kasutusnurga ja parima juhitavuse. Samas on see kallim ja vajab regulaarset kohandamist. Kolmandat tüüpi kasutatakse maastikusõidukites, millel on vedavatel ratastel sõltuv vedrustus.
Roolisammas võib olla reguleeritav või mittereguleeritav. Olenevalt sõiduki margist, mudelist ja trimmitasemest võib saada reguleerida selle kõrgust ja kaldenurka.
Rooli keeramiseks vajaliku jõu vähendamiseks on süsteemi lisatud roolivõimendi. See võib olla hüdrauliline või elektriline. Esimene on tavalisem. Selle ehitus on lihtne ja see on üldiselt töökindel, kuid vajab regulaarset hooldust. Elektriliste ajamite eeliseks on see, et neid saab kasutada erinevates elektroonilistes süsteemides.
Kasutamine ja asendamine: mida te peate teadma
- Üritage rooli mitte liiga kiiresti keerata ja ärge hoidke seda väljakeeratud asendis kauem kui kolm sekundit. See võib hüdraulilises võimendis rõhu tõusu esile kutsuda ning põhjustada selle lekkimist. Probleemi saab tuvastada osa kerel olevate juttide järgi või auto all olevate loikude järgi, mis on tavaliselt punased, sinised, kollased või rohelised.
- Sõitke maastikul ja halbadel teedel aeglasemalt. Tugevad löögid komponendile võivad põhjustada rooliraami pragunemist või deformeerumist ning varda otsalaagrite kvaliteedi halvenemist. Sellele probleemile viitab sõiduki esiosast kuulduv kopsiv heli. Mõnel juhul võib ka rool kinni kiiluda.
- Kontrollige ja reguleerige korrapäraselt generaatori rihma pinget. Kui rihm libiseb, halvendab see hüdraulilise võimenduse pumba tööd. Võite tähele panna, et rool on jäik ja raskesti pööratav.
- Vaadake regulaarselt rooliraamide lõõtsümbriseid üle ja vajadusel vahetage need välja. Kui need on purunenud, võib mustus ja niiskus mehhanismi pääseda. See põhjustab kokkupuutuvate pindade tugevat kulumist ja korrosiooni. Samal põhjusel ei soovitata kasutada universaalseid plastklambreid - parem on kasutada spetsiaalselt teie automudeli jaoks valmistatud metallist klambreid. Kahjustatud ümbriseid on ülevaatusel lihtne märgata: pragunenud kohtadel võib näha mustust ja määrde jälgi.
topvaruosad.ee: ainult kvaliteetsed autoosad
Parim viis säästmiseks on roolisüsteemi osade ostmine meie e-poest. Paljud varuosad on saadaval soodushindadega. Liituge meie uudiskirjaga, et saada värskeimat teavet meie parimate pakkumiste kohta.