
Mootor muundab elektriallikast saadud või kütuse süttimisel tekkinud energia mehaaniliseks energiaks. See paneb sõiduki liikuma.
Erinevat tüüpi mootoreid eristavad omadused
Mootorid jagunevad 2 põhilisse gruppi: sisepõlemismootorid ja elektrimootorid. Viimaseid iseloomustab keskkonnasõbralikkus, vaikne töö ja madalad hoolduskulud. Sellist mootorit saab kasutada kas iseseisvalt elektrisõidukis või kombineerides seda hübriidsõidukis sisepõlemismootoriga.
Sisepõlemismootoritel on keeruline konstruktsioon; need vajavad töötamiseks õli, kütust ja jahutusvedelikku. Nende tööea pikendamiseks on oluline teostada ülevaatus vähemalt iga 100 000 kilomeetri läbimisel. Süüteainena kasutavad need jõuüksused bensiini, diislit, veeldatud looduslikku või naftagaasi või vesinikku. Neil võib olla karburaator või sissepritsega kütusesüsteem. Esimest võib näha madala võimsusega mootorites, mida iseloomustab vähene kütusesäästlikkus, seda ei paigaldata tänapäevastele autodele. Viimane süsteem tagab täpse kontrolli sissepritse üle ja ummistub harvemini.
Sisepõlemismootori töö on võimatu ilma:
- väntmehhanismita: kolvid, kolvitihvtid, ühendusvardad, väntvõll;
- ajami mehhanismita: veorihmad ja -ketid, nende rihmarattad ja pingutid;
- jahutussüsteemita: veepump, radiaator, torud ja voolikud, termostaat ja ventilaator;
- määrimissüsteemita: õlifilter, õlivann, pump, tihendid;
- süütesüsteemita: süüteküünlad, mähised, kõrgepinge juhtmed;
- sensorite ja mõõturiteta: mass õhuvoolu mõõtur, lambda-andur, nukkvõlli ja väntvõlli asendi andurid, jahutusvedeliku temperatuuriandur;
- tihendite ja muhvideta, mis vastutavad ühenduste tiheduse eest, ja paljude teiste elementide eest.
Kasutamine ja asendamine: mida on vaja teada
- Ennetage mootori ülekuumenemist. Ebanormaalne temperatuur võib olla tingitud jahutusvedeliku lekkimisest, veepumba rikkest või lekkivast radiaatorist. Rikke sümptomiteks on jahutusvedeliku madal tase mahutis, armatuurlaua indikaatortule süttimine või jahutusvedeliku plekid auto all.
- Ärge kasutage sobimatu oktaanarvuga kütust. See põhjustab mootoris koputushelisid, väntmehhanismi elementide kulumist, kolbide kahjustusi. Esimeseks rikke sümptomiks on metalsed koputusehelid, mida on kuuldavad mootori töötamise ajal.
- Asendage õli vastavalt autotootja poolt määratud intervallidele. Kasutage ainult kvaliteetseid ja sobivate omadustega määrdeaineid. Aja jooksul kaotab õli oma omadused ega suuda kõiki mootori elemente õigesti määrida, mis põhjustab nende kiiret kulumist. Lisaks tekib ülekuumenemine, õlikanalite ummistumine ja ühendusvarda laagrid hakkavad pöörlema pöörlemine. Defektidele viitavad suurenenud kütuse ja õli tarbimine, mootori ebastabiilne töö ja armatuurlaua indikaatortule "Check Engine" süttimine.
topvaruosad.ee: ainult kõrge kvaliteediga autovaruosad
Soovite osta mootori osi taskukohaste hindadega? Hakake meie e-poe kliendiks. Hoidke meie kampaaniatel silm peal aadressil topvaruosad.ee ja saate osta autovaruosasid kõige soodsamatel tingimustel. Meie e-poest ostmine on alati soodne ja lihtne.